Springmusik
Vad blir det för väder idag?

 

PROMENAD - träningsmusik

Alla spellistor sätts ihop av Springmusik.se

INFO

 

150 MIN. Lugna låtar med lite tempo. Trallvänliga

 

50 MIN. Latino och reagge.

 

160 MIN. Så lugna och sköna låtar att du kanske somnar mitt i steget. Perfekt för dig som inte har någon brådska och njuter av frisk luft och solsken (förhoppningsvis).

 

120 MIN. Sköna låtar, nya blandat med relativt nya. Vissa rätt okända. Funkar även att ha rullande i bakgrunden en soft söndag.

 

LINAS TRÄNINGSTIPS

 

  • Rätt utrustning. Träningsskor med rätt pronation och stabilitet.

 

  • Vissa använder stavar för att träna hela kroppen. Vill du inte använda stavar, se till att pendla med armarna för att få ut maximal träning av din promenad.

 

  • Du kan även träna upp din kondition när du promenerar. Variera tempot som vid en intervallträning, lite snabbare och sedan långsammare.

 

  • Räta upp ryggen och ut med bröstkorgen.

 

  • Extremt viktigt att fylla på vätska under hela dagen inför träningen. Ät även ordentligt så din energimätare är på max. Mat och vatten påverkar din prestation under träningspasset.

 

  • Stretcha efter träningspasset. Muskler har en tendens att dra ihop sig, korta muskler sänker din prestation.

 

  • Ät något litet direkt efter träningen, tex frukt (få kalorier), som mättar och även stärker immunförsvaret. Då har kroppen lättare att hämta sig till nästa träningspass.

     

This website uses a SPOTIFY API but is not endorsed, certified or otherwise approved in any way by Spotify.

Spotify is the registered trade mark of the Spotify Group.

 

OneWeb 2012 © Copyright