Springmusik
Vad blir det för väder idag?

 

CYKLING - träningsmusik

Alla spellistor sätts ihop av Springmusik.se

INFO

 

110 MIN. De bästa trance låtarna som får dig att hålla ut km efter km

 

70 MIN. Är du ett fan av Tron Legacy kommer dessa remixade låtar att få dig att hålla farten. Synt och "data" inspirerad musik från Daft Punk.

 

LINAS TRÄNINGSTIPS

 

  • Rätt utrustning. Egentligen kan du använda vilken cykeltyp du vill, men använder du en tävlingscykel får du en bättre cykelupplevelse. Du måste prova för att känna skillnaden. Oftast är cyklingspassen väldigt långa och för att prestera maximalt bör du ha rätt cykelskor (med fästen), byxor med rumpinlägg eller gelésadel. Glöm inte hjälmen!

 

  • Gå på spinning-pass i början så du övar in en bra cykelteknik.

 

  • Styrketräna ben, bål och rygg.

 

  • Cykla gärna i grupp, det är skönt att få draghjälp vid tuffa partier.

 

  • Extremt viktigt att fylla på vätska under hela dagen inför träningen. Ät även ordentligt så din energimätare är på max. Mat och vatten påverkar din prestation under träningspasset.

 

  • Stretcha efter träningspasset. Muskler har en tendens att dra ihop sig, korta muskler sänker din prestation.

 

  • Ät något litet direkt efter träningen, tex frukt (få kalorier), som mättar och även stärker immunförsvaret. Då har kroppen lättare att hämta sig till nästa träningspass.

     

This website uses a SPOTIFY API but is not endorsed, certified or otherwise approved in any way by Spotify.

Spotify is the registered trade mark of the Spotify Group.

 

OneWeb 2012 © Copyright